Løyprapport 8 Januar 2016

08.01.2016 06:58Nordmarka nord(arildb)Mylla løypeforening 8/1 kl. 07:02: Svea/Mylla, -14.5 grader, Lett snøvær. 4-5 cm snø siste døgn. Total snødybde er 20-30 cm. Den tørre snøen som er kommet i natt er fjærlett og så mye luft i at det er ingen ting å sette spor i. De flotte løypene som vi pleier å ha på veien syd for Mylla er ikke mulig å få til med luft. Etter forholdene er det helt ok å gå på ski her, men skisporene er slitte. De fleste markaløypene er nå pakket med snøscooter og matte. Lite snø gjør at de er ikke særlig egnet for skigåing. Stedvis mye overvann på Myllavannet. Det blir kjørt opp nye spor på Myllavannet i helgen. Det har manglet endel merkepinner Vest i Myllavannet mot Bratholdtvika, det er ikke for at det er dårlig is, men for at vi gikk tom for strøm på drillen. Obs Veldig tynn is de siste meterene før land innerst i Vika. Temperaturen de siste dager har vært nede i -20.8