Løype- og føremelding 22.12.2023

Julehelg og vintervær
Vinterværet fortsetter. Etter mildværet sist helg og i første del av denne uka har temperaturen igjen gått ned og det har kommet noe snø som gjør at vi igjen har silkeføre i skiløypene. Det meldes om relativt stabilt vær gjennom hele julehelga og fram til over nyttår med temperaturer mellom minus 5 og minus 10. Det ser ut til å komme litt snø på julaften og natt til første juledag, men ellers blir det stort sett opphold med vekslende gråvær/lettskyet vær.
Snøen som kom i går og i dag gjør det mulig å kjøre alle løyper. Arilds spor for dagen på FB og hjemmeside vil gi oppdatert informasjon om status for de forskjellige løypene.
Smørningstipset er like enkelt som det stort sett har vært så langt denne sesongen; to lag med vanlig blå voks som varmes opp med smørejern og jevnes til. Deretter supplere med mer blå voks eller blå ekstra som topplag for å få greit feste. Topplaget bør helst legges på etter at skiene er avkjølte. Temperaturen avgjør hva slags voks som legges som topplag, dersom temperaturen er ned mot minus 10 vil det holde med vanlig blå voks.
Slik forholdene er nå og slik varselet er for de neste 10 dagene, ligger det an til mange flotte skidager gjennom hele jula.
Styret i Mylla løypeforening ønsker alle medlemmer, bidragsytere, løypekjørere og andre samarbeidspartnere en riktig god jul – og et godt nytt år når den tiden kommer.

God tur!

Mvh. Olaf Godli

Styret takker for all støtte til drivstoff, maskiner og utstyr!
PS: For de som ikke allerede har gjort det:
Du kan gi ditt bidrag på VIPPS 18868 eller til bankkonto 2220 12 89223
Husk å legge inn navn og adresse, mailadresse samt evt. hyttas gnr/bnr.
Sees i sporet på Mylla!!!

Med vennlig hilsen Mylla Løypeforening, styret

Nypreppa løyper fredag kveld 22.12.2023