Løype- og føremelding 22.03.2024

Påske

Det har vært varierende værforhold også den siste uka, fra flott sol til snø og regn. Snødjubden har ikke avtatt. Skiføret var best i begynnelsen av uka.

Yr melder dessverre ikke om det aller beste påskeværet i våre områder. Gjennomgående vil det bli gråvær med en del nedbør innimellom, både snø og sludd, og temperaturer på begge sider av null-streken. Slik varselet er akkurat nå er det bare på onsdag i påskeuka det kan bli muligheter for litt sol, men dette kan endre seg. Vi får bare håpe.

Snøen som har kommet gir et sugende føre med en gang, men kjøring og tining/frysing gjør snøen mer grovkornet og føret blir bedre. Påskeføret vil uansett ikke være preget av mangel på snø.

Arilds spor for dagen på FB og hjemmeside vil gi oppdatert informasjon om status for de forskjellige løypene utover i påska.

Smørningstipset er enkelt; et tynt lag med grunnklister som bør tørke/herde litt før det legges på et lag med universalklister. Fra morgenen av vil det holde om det legges et lag med tørrvoks utenpå universalklisteret. Etter hvert som varmegradene kommer må det legges på rødt klister for å få feste. Dersom skituren ikke starter før godt utpå dagen må rødklisteret fram med en gang.

Mylla løypeforening vil også i år arrangere skidag/familiedag i Skjerpelykkja på palmesøndag.

Se den flotte invitasjonen i Arilds melding før i dag.

God tur - og god påske.

Mvh. Olaf Godli

Styret takker for all støtte til drivstoff, maskiner og utstyr så langt i sesongen! Det er fortsatt mulig å gi et bidrag for dem som ikke har rukket det!

Husk å legge inn navn og adresse, mailadresse samt evt. hyttas gnr/bnr.

Ses i sporet på Mylla!!!

Med vennlig hilsen Mylla Løypeforening, styret