Løype- og føremelding 22.02.2013

Ubetydelig nedbør siste uke. Det har holdt seg kaldt, spesielt om nettene, og snøen er fortsatt finkornet og lite omdannet.
Arild melder som stor trafikk i løypene den siste uka pga. vinterferie. Alle løyper kjøres på nytt i kveld, det kan være at noen av scooterløypene ikke kjøres før i morgen tidlig.
Yr.no varsler om temperaturstigning i helga, opp mot null grader midt på dagen. Det vil påskynde prosessen med å omdanne snøkrystallene og føret vil bli noe skarpere. Fortsatt er det greit vinterføre og det bør holde med Blå Ekstra/VR 45 eller Rode Blå Super/Rode Muligrade fra morgenen av. Ta med VR 50 eller "null" Rode som kan brukes til å sikre feste, alt etter temperatur og luftfuktighet. Jeg håper det vil holde. Ellers er det greit å være forberedt på at vi nå har kommet så vidt langt utpå vinteren at sjansen for å passere null-streken midt på dagen absolutt kan inntreffe på en solrik dag.
Disse meldingene er beregnet på medlemmer som bidrar til driften av løypeforeningen. Etter hvert vil en ta en gjennomgang av listen over bidrag for å se hvem som i fortsettelsen skal kunne motta meldingene. Oppfordringen må være at alle som så langt ikke har bidratt, gjør det. Det vil sikre fortsatt mottak av meldingen.
God tur
Olaf