Løype- og føremelding 20.01.2023

Vinterværet fortsetter

Vi har lagt bak oss en ny uke med mye nedbør, mer enn forventet for en uke siden. Heldigvis kom nedbøren som snø. Nedbøren har avtatt de siste to dagene og temperaturen er på tur nedover for helga og de nærmeste dagene utover i uka før det igjen blir mildere.

Løypekjøringen er tatt opp igjen for fullt, men løypene vil fortsatt være preget av all nedbøren som har kommet. Det skal en del mer kjøring til for å få presset sammen snøen slik at løypene ikke blir hengende i lause lufta. Utfordringen med overvann på vannene har fortsatt med den snømengden som har kommet, men ikke like ille som i forrige uke.

Følg med på Arilds daglige meldinger via FB og hjemmesiden for status over løypekjøringen.

Smørningstipset er betydelig enklere for denne helga enn for forrige helg: Smelt under to lag med vanlig blå Swix (Swix V30) og legg på et lag til etter at skiene er nedkjølte. Ta gjerne med en Swix blå ekstra (Swix V40) for å få helt sikkert feste.

Mylla løypeforening minner også denne uken om luesalget:

Mylla løypeforening langrennslue

Sport1 subsidiert pris – vi selger til medlemmer for 100 kroner  (ord. pris 249 kroner)

Bestilles/betales via Vipps til Mylla løypeforening (vippsnr. 18868), merk med lue og navn/tlf. nr. Vi tar kontakt og avtaler utlevering.

Vi får etter hvert også pannebånd og luer i tykkere strikkekvalitet/uten sponsorlogo, viser til lueprøven på medlemsmøte i oktober. Vi informerer så snart de er levert.

Myllavannet fredag kveld. -18 grader. Foto: Lene Li Dragland