Løype- og føremelding 17. februar 2024

Det bare fortsetter å snø!

Igjen har vi hatt en uke med mye snø, og til dels tung snø, helt ulik snøen som har kommet tidligere i vinter. I dag har det regnet godt fra tidlig på morgenen etter at det først kom et godt snølag. Det underkjølte regnet har gitt et solid skarelag som må blandes inn i snøen.

Det har blitt en travel vinter for løypekjørerne og løypene får aldri tid til å sette seg før det må kjøres på nytt. Det betyr at vi ikke får de faste, fine løypene der snøen etter hvert blir mer og mer omdannet.

Det ser imidlertid ikke ut for at det blir store endringer i kommende uke heller, mht. nedbør. Det vil jevnt over bli mildere. Akkurat i morgen, lørdag, ser det ut for å bli veldig fint vær og passe kaldt, men allerede på søndag er det meldt mer snø.

Løypene er kjørt flere ganger den siste uka. Arilds spor for dagen på FB og hjemmeside vil gi oppdatert informasjon om status for de forskjellige løypene.

Slik det ser ut nå vil vi altså på nytt få en helg der en kommer langt med en blå voks toppet med blå ekstra. Ta gjerne med en mjukere voks for sikkerhetsskyld dersom temperaturen skulle gå over null på lørdag. Det er sjølsagt et usikkerhetsmoment med det skarelaget som ble dannet tidligere i dag fordi den grovkornede snøen i skaren vil slite betydelig på smørningen dersom dette laget ikke er blandet inn den øvrige snøen.

Mvh. Olaf Godli

Styret takker for all støtte til drivstoff, maskiner og utstyr så langt i sesongen! Det er fortsatt mulig å gi et bidrag for dem som ikke har rukket det!

Husk å legge inn navn og adresse, mailadresse samt evt. hyttas gnr/bnr.

Ses i sporet på Mylla!!!

Med vennlig hilsen Mylla Løypeforening, styret