Løype- og føremelding 17.03.2023

Vinteren er på ingen måte over II

To store snøfall den siste uka har bekreftet at vinteren slett ikke er over. Mellom snøfallene var det to-tre dager med godt skiføre og forholdsvis kaldt om morgenen. Alt i alt er vi inne i en periode med typisk marsvær og med store endringer fra dag til dag.

I morgen er det meldt strålende vær og temperaturer godt over null utover dagen. Det betyr at de som skal gå Birkebeineren i morgen vil få flott vær over fjellet i motsetning til dem som ikke fikk gått fredagsbirken i dag pga. snøstorm; mye snø og sterk vind.
På søndag vil det bli et helt annet vær. Etter en forbigående temperaturnedgang natt til søndag vil temperaturen igjen gå over null, det kommer nedbør som snø, sludd og kanskje regn.
Utover i uka vil det også bli noe varierende vær med jevnt over mildere temperaturer enn det stort sett har vært den siste tida.

Følg med på Arilds daglige meldinger via FB og hjemmesiden for status over løypekjøringen.

I morgen vil det være tid for å plukke fram de mjuke festevoksene, alt fra Swix 50 (ulike varianter) eller null-Rode. Valget av smørning vil variere utover dagen og også hvordan løypene eller ser ut. Det vil lønne seg å starte med så "kald" voks som mulig og teste ut. Det er bedre å legge på en mjukere voks etter hvert enn å gå seg fast i snøen fordi en har valgt en for aggressiv voks, altså en voks som vil ise.

Slik værvarslet ser ut for søndag blir det enda mer utfordrende. Det er nesten ikke mulig å gi et sikkert tips for denne dagen, her må den enkelte vurdere ut fra de faktiske forholdene.

Vi minner også denne uka om muligheten for å kjøpe seg et hodeplagg som viser tilhørighet til Myllaområdet og løypeforeningen. Se bilder av lue og pannebånd på hjemmesiden til MLF.

Luer og pannebånd er i strikkemønster med Mylla løypeforenings logo, helt uten annen reklame. Grovstrikk med fleecefôr innvendig.

Vi selger til kostpris; 315 kr. pr. stk.

Luene leveres i to størrelser, liten (small/medium) og stor (large/xl). OBS - OBS; lageret med luer i stor størrelse er tomt.

Bestill/betal med Vipps til 18868. Husk å skrive antall, størrelse, navn og telefonnr. Levering avtales.

Vi minner i tillegg om årsmøtet som avholdes 25. mars kl. 16.00. Møtet gjennomføres som et Teams-møte.

Les årsmøtepapirene her. Vi oppfordrer medlemmene til å sende inn forhåndsstemmeseddel. Se side 2 i Innkallingen.

God tur!

Olaf Godli