Løype- og føremelding 15.03.2024

Marsvær

Det har vært store skiftninger i været den siste uka, fra strålende ski- og føreforhold til et skikkelig gråvær med snø, sludd og regn. Nedbøren vil fortsette også det kommende døgnet fram til lørdag ettermiddag. I tillegg til nedbør meldes det også om mye vind. På søndag blir det igjen en strålende dag med forholdsvis kjølige forhold fra morgenen av, men med stigende temperaturer utover dagen.

Neste uke vil i stor grad bli preget av gråvær, vekslende temperaturer og med noe nedbør et par av dagene.

Skiføret har holdt seg veldig bra det meste av tida, men er sjølsagt preget av nedbøren som kommer nå. Jeg regner med at Arild og de øvrige løypekjørerne trår til så snart nedbøren gir seg på lørdag ettermiddag og har flotte løyper klare til søndag morgen.

Arilds spor for dagen på FB og hjemmeside vil gi oppdatert informasjon om status for de forskjellige løypene.

Været innbyr ikke til noen lang skitur i morgen, men det er sjølsagt mulig å ta seg en tur. Det er ikke enkelt å gi et sikkert smørningstips for det føret som venter i morgen, men start med en voks med 45/50/55 (Swix) og test ut hva som sitter. Ikke begynn for mildt.

Tipset for søndag er en lettere å gi da det ser ut for at den siste nedbøren i morgen vil komme som tørr snø før det klarner opp. Temperaturen går ned natt til søndag. På søndag morgen vil det trolig holde med blå/blå Ekstra, litt avhengig av når løypa er kjørt etter nedbøren og hvor mye omdannet snø som blandes inn i det øverste laget. Det kan være det vil være lurt med et lite lag med grunnvoks/grunnklister før festelaget legges på. Utover dagen vil temperaturen igjen stige og mjukere smøring må fram.

Vi minner om at Mylla løypeforening avholder årsmøte i morgen. Møtet arrangeres som et Teamsmøte. Innkalling og sakspapirer finner du på hjemmesiden.

Mylla løypeforening vil også i år arrangere skidag/familiedag i Skjerpelykkja på palmesøndag, 24. mars.

God tur!

Mvh. Olaf Godli

Styret takker for all støtte til drivstoff, maskiner og utstyr så langt i sesongen! Det er fortsatt mulig å gi et bidrag for dem som ikke har rukket det!

Husk å legge inn navn og adresse, mailadresse samt evt. hyttas gnr/bnr.

Ses i sporet på Mylla!!!

Med vennlig hilsen Mylla Løypeforening, styret