Løype- og føremelding 14.04.2023

Nå er det vår!

Vinteren varte helt til påske - i påsken kom væromslaget for alvor og nå - en uke etter påske - er plutselig våren her med full kraft. Dette er egentlig helt normalt, vi er tross alt allerede midt i april.

De siste dagene har vært preget av mye regn og sterk snøsmelting. Det kommende døgnet vil det fortsatt komme mye nedbør, svært trolig som snø i Myllaområdet. Fra søndag ettermiddag vil det klarne opp og kommende uke blir en ordentlig våruke med strålende vær og temperaturer opp mot 15 grader. Dette vil sette ny fart i snøsmeltingen.

Vinteren er med andre ord på hell og skisesongen går raskt mot slutten for de aller fleste.

Arild og de andre løypekjørerne vil fortsatt kjøre løyper så lenge han mener det er mulig å komme fram, så følg med på Arilds spor for dagen.

Slik forholdene er nå er det rødt klister som gjelder for dem som fortsatt smører ski. Det vil trolig ikke være de aller beste forholdene for skigåing i morgen tidlig, men så fort nedbøren har gitt seg og løypene er fisket opp igjen - der det blir kjørt - ligger det an til fortsatt fine turer i løpet av helga.

Dette blir sesongens siste melding fra min side.

Mylla løypeforening vil ønske alle sine medlemmer, bidragsytere og samarbeidspartnere en god vår og en god sommer - når den tid kommer.

Mylla løypeforening ser imidlertid hele tiden framover og vi minner derfor om høstens dugnader 23. september og 21. oktober. På denne dagen i oktober vil også medlemsmøtet bli gjennomført. Dere vil motta mer informasjon om dette når vi kommer ut i september.

Fortsatt god tur - og takk for meg for denne gang.

Myllavannet 14. april 2023. Foto: Arild Bernstrøm