Løype- og føremelding 10.03.2023

Vinteren er på ingen måte over

Det varslede væromslaget kom og temperaturen har gått mye ned denne uka. I Myllaområdet har temperaturen holdt seg under null hele døgnet i flere dager og slik vil det også være gjennom helga og godt ut i neste uke, sjøl om det ikke blir like kaldt som det har vært. På det kaldeste har temperaturen vært godt under minus 20 grader.

Været og skiføret ellers har vært veldig bra og vil være det også gjennom helga. Slik været og snøen er nå ligger det an til nok en fin skihelg.

I kommende uke vil det bli noe snø, men det er usikkert hvor mye det faktisk kan bli. Det ser i allefall ut til å bli langt mindre sol enn det har vært de to siste ukene.

Følg med på Arilds daglige meldinger via FB og hjemmesiden for status over løypekjøringen.

Slik forholdene er nå vil det være mulig å få godt feste og god glid på tørrvoks, dvs. et par lag med vanlig blå først og deretter blå ekstra, Jeg vil likevel anbefale et tynt lag med grunnvoks eller klister før den ordinære festevoksen legges på.

Det forventes mye folk i løypene også gjennom helga, ikke minst på formiddagen da skibussene ankommer Mylla. I morgen vil det komme om lag 170 skiløpere med buss fra Oslo.

Vi minner også denne uka om muligheten for å kjøpe seg et hodeplagg som viser tilhørighet til Myllaområdet og løypeforeningen. Se bilder av lue og pannebånd på hjemmesiden til MLF.

Luer og pannebånd er i strikkemønster med Mylla løypeforenings logo, helt uten annen reklame. Grovstrikk med fleecefôr innvendig.

Vi selger til kostpris; 315 kr. pr. stk.

Luene leveres i to størrelser, liten (small/medium) og stor (large/xl). OBS - OBS; lageret med luer i stor størrelse er tomt, utsolgt.

Bestill/betal med Vipps til 18868. Husk å skrive antall, størrelse, navn og telefonnr. Levering avtales.

Vi minner i tillegg om årsmøtet som avholdes 25. mars kl. 16.00. Møtet gjennomføres som et Teams-møte. Innkalling, dagsorden og øvrige møtedokumenter samt møtelenke legges ut på hjemmesiden om noen dager.

God tur!

Olaf Godli