Løype- og føremelding 09.02.2024

Vinteren er seig i år

Det har bare kommet 3-4 cm snø siste uke, men vinteren har fortsatt godt grep. De siste par dagene har vi igjen hatt temperaturer rundt minus 20 om morgenen.

Løypene er kjørt på nytt i løpet av torsdag og fredag. Disse setter seg bra i det kalde været sjøl om snøen er lett og tørr. Kulda bidrar til at overvannet på vannene også fryser til etter hvert.

Kulda vil holde seg gjennom helga, men temperaturen er på veg oppover. Ut i uka kan vi igjen tidvis forvente temperaturer opp mot null. Det blir stort sett overskyet vær framover med noe spredt snø de første par dagene før snøværet tiltar på søndag ettermiddag. I løpet av noen dager vil det trolig komme om lag 20 mm nedbør som, omgjort til snø, kanskje blir omtrent like mange cm med snø.

Arilds spor for dagen på FB og hjemmeside vil gi oppdatert informasjon om status for de forskjellige løypene.

Slik det ser ut nå vil vi altså på nytt få en helg med tørr, lett og trå snø. Evt. klister eller annen mjuk voks fra forrige helg m å fjernes fra skiene. Finn fram en grønn eller blå voks og smelt inn to lag som underlag for et topplag bestående av vanlig blå voks, for eksempel Swix V30 eller blå Ekstra (V40). Dette alternativet gjelder for begge dager.
 Mvh. Olaf Godli

Styret takker for all støtte til drivstoff, maskiner og utstyr så langt i sesongen! Det er fortsatt mulig å gi et bidrag for dem som ikke har rukket det!

Husk å legge inn navn og adresse, mailadresse samt evt. hyttas gnr/bnr.
Ses i sporet på Mylla!!!
 Med vennlig hilsen Mylla Løypeforening, styret