Løype- og føremelding 03.03.2023

Mars er her

Det har vært et fantastisk vinterferievær den siste uka og med ditto skiføre. Nå står vi foran et lite værskifte der temperaturen etter hvert vil gå ned. Temperaturfallet vil skje i løpet av helga og på søndag vil vi fortsatt få temperatur opp mot null midt på dagen, men fra mandag blir det kaldere. Det ser ut for at temperaturen vil holde seg under null så langt fram som varselet går. Det er ikke meldt om nedbør. Det betyr at skiføret vil holde seg stabilt i kommende uke og det ligger an til mange fine skiturer.

Følg med på Arilds daglige meldinger via FB og hjemmesiden for status over løypekjøringen.

Det daglige skiftet mellom plussgrader og minusgrader har gitt noe omdannet snø, men ikke så mye som en kunne ventet. Det vil fortsatt være mulig å få godt feste og god glid på tørrvoks, dvs. et par lag med vanlig blå først og deretter blå ekstra, evt. supplert med en enda mjukere variant. Jeg vil likevel anbefale et tynt lag med grunnvoks før den ordinære festevoksen legges på. Et tynt lag med klister gjør samme nytta.

Det har vært stor trafikk i løypene den siste uka, sjølsagt delvis pga. vinterferie. Det forventes mye folk i løypene også gjennom helga, ikke minst på formiddagen da skibussene ankommer Mylla med nærmere 300 skiløpere som skal sørover.

Vi minner også denne uka om muligheten for å kjøpe seg et hodeplagg som viser tilhørighet til Myllaområdet og løypeforeningen.

Se bilder av lue og pannebånd på hjemmesiden til MLF.

Luer og pannebånd er i strikkemønster med Mylla løypeforenings logo, helt uten annen reklame. Grovstrikk med fleecefôr innvendig.

Vi selger til kostpris; 315 kr. pr. stk.

Luer leveres nå kun i størrelse liten (small/medium) De store er utsolgt.

Pannebånd leveres i to størrelser, liten (small/medium) og stor (large/xl)

Bestill/betal med Vipps til 18868. Husk å skrive antall, størrelse, navn og telefonnr. Levering avtales.

God tur - og sett av tid også denne helga til å følge innspurten av ski-VM og gode, norske skiprestasjoner i Planica!