Løype- og føremelding 01.03.2024

Tidlig førefall?

Vinterværet har endret seg betydelig i løpet av den siste uka, dvs. det er egentlig temperaturen som har endret seg. Situasjonen med hyppig og, til dels mye, nedbør bare fortsetter. Vi har hatt en uke der været har vekslet fra strålende sol/overskyet oppholdsvær til snø, sludd og regn med tåke og vind. Mildvær og nedbør har bidratt til at føret har endret seg mye og løypekjøringen er flere steder satt på vent i påvente av noe kjøligere vær. Løypetraséene har blitt lause og vanskelige å kjøre mange steder. Jeg registrerer at Skiforeningen anbefaler skiløpere å velge landfaste løyper.

Yr melder om fortsatt mildvær og nedbør gjennom helga. Mest nedbør blir det på lørdag ettermiddag/kveld og søndag kveld
Utover i uka ser det ut for at det kan bli litt kjøligere, men fortsatt veksling mellom plussgrader og minusgrader.

Som sagt er det vanskelige forhold for løypekjøring, men forholdene vil bli vurdert  fortløpende. Arilds spor for dagen på FB og hjemmeside vil gi oppdatert informasjon om status for de forskjellige løypene.

Det er sjølsagt mulig å gå på ski for dem som ønsker det. Slik forholdene er nå er det klister som gjelder; legg på et lag med universalklister som dekkes med rødt klister, f. eks. Rode Rossa.

Svea skilag arrangerer turrennet Mylla rundt i morgen med start kl. 11.00 fra skihytta. Rennet går i den samme traseen som i tidligere år. Det er vanskelig å si noe om hvor stor deltakelsen kan bli slik forholdene er meldt, men alle som er ute i de aktuelle løypene oppfordres til å ta hensyn til løperne.

Mylla løypeforening avholder årsmøte lørdag 16. mars. Møtet arrangeres som et Teamsmøte. Innkalling og sakspapirer legges ut på hjemmesiden i løpet av de nærmeste dagene.

Mvh. Olaf Godli

Styret takker for all støtte til drivstoff, maskiner og utstyr så langt i sesongen! Det er fortsatt mulig å gi et bidrag for dem som ikke har rukket det!

Husk å legge inn navn og adresse, mailadresse samt evt. hyttas gnr/bnr.

Ses i sporet på Mylla!!!

Med vennlig hilsen Mylla Løypeforening, styret