Løype- og føremelding 01.02.2008

"Det har i løpet av torsdag og fredag kommet om lag 35 cm med tung nysnø!!!! Værvarselet for de neste 48 timer melder om ytterligere 15 cm, det meste vil komme i kveld og natt til lørdag. Det meldes videre delvis oppklarning på lørdag og søndag og temperaturer ned mot minus 7-8 grader. Noe stigende temperatur igjen på søndag, men fortsatt kuldegrader.
Løypemaskinen har gått i hele dag for å ta opp igjen løypene etter snøfallet. Løypene vil bli kjørt på nytt i morgen, både maskinløyper og scooterløyper. Det er meldt om råk i scooterløypa over Ølja, vær oppmerksom!! Løypa ned mot Østre Jevnaker blir ikke kjørt.
Smøretipset er enkelt: Fjern evt. klister og/eller grunnvoks. Smelt inn et lag med VR 30 eller Blå ekstra. Bruk Blå ekstra eller VR 45 som festevoks som korkes ut. Prøv dere fram mht. tjukkelsen på smørningslaget. Med så mye nysnø vil løypene bli lause, sjøl etter løypemaskinen, noe som vil medføre behov for et noe tjukkere smørningslag enn ved faste, harde løyper.
Husk at turrennet Mylla rundt går på søndag. Vær ekstra oppmerksomme i den angitte traseen fra kl 12.00 og utover.
Løype- og føremeldingen er beregnet på dem støtter løypeforeningen økonomisk eller på andre måter. Neste melding vil bare gå til dem som har gitt sitt bidrag for denne sesongen. Alle som bidrar heretter vil sjølsagt igjen bli ført opp på adresselisten.
Mylla løypeforening registrerer at Skiforeningen har startet feiringen av sitt 125-årsjubilleum. Vi stiller oss i rekken av gratulanter som ønsker at Skiforeningen kan fortsette sitt virke til fremme av skiidretten!
Tlf.: 24 14 89 53 / 97 54 61 42"