LØYPE- OG FØREMELDING FREDAG 6. JANUAR 2012

Et firemannsteam stilte i Formoløypa lørdag morgen. Den ble pakket og trær over løypa ble ryddet bort av Øivind Holum, Odd Martinsen og Arild Bernstrøm – som sitter i løypemaskinen – og Jarle Sundelin som kom på ski baketter. (Foto: Lene Li Dragland)
«Se følgende meldinger fra Arild torsdag og fredag:
Torsdag. På Svea Mylla er det – 11. Gårsdagens meldte løyper holder seg godt i det kalde været og fremstår som nypreppet. Grøntjernløypa preppes i kveld. Muttaløypa er nå preppet ned til Muttatjernet, scooterløype videre preppes i helgen. Scooter løype fra Kalven over Sveavannet, Beltern til Kalrasten er preppet. Lysløypa er preppet.
Fredag: Det er – 10 på Svea/Mylla. Følgende løyper er nypreppet: Nordstrand-Mylla Dam-Trantjern-Åsjøveien-Grøntjern til krysset ved Teiemyra. Bislingveien er preppet til Bislingen, videre over til Milorgkrysset. Øvrige løyper er i god stand. Traseen i Bislingveien er breddet ut slik at det er fine skøytemuligheter eller slalom nedover. Scooterløypene preppes lørdag. Regner med at vi prepper Formoløypa i løpet av helgen.
Det har i løpet av tirsdag og onsdag kommet så mye snø at stort sett alle løyper kan nyttes for fullt. Scooterløypene vil bli kjørt i løpet av lørdag. Det kan være noe overvann enkelte plasser, som for eksempel på Kalrasten (nordre del), men det er såpass kaldt om dagen at dette vil fryse der det er kjørt. Det er fortsatt mye vann i traseen sør for Bjønnputten, men det er mulig å ta seg forbi.
Til opplysning: Vi har tatt i bruk en ny stedsangivelse: ”Milorgkrysset”. Dette er krysset der Grøntjernsløypa møter løypa som kommer opp Syljusætervegen fra Gjerdingen og der løypa går videre opp mot Bislingen. Her var det mottaksplass for flyslipp til Milorg vinteren 1945.
Smørningstipset er enkelt: Blå voks som smeltes under, to lag. Juster evt.med Blå ekstra for feste.
Husk grasrotandelen til Mylla løypeforening (org. 989834770)
Vi minner også om at det mulig å få kjøpt luer med logo til Mylla løypeforening. Kontakt Jarle på 9205 3635.
Vennlig hilsen Olaf Godli