LØYPE- OG FØREMELDING 17.01.2014

Betydelig snøfall de siste dagene gir muligheter for å kjøre terrengløypene. Disse vil nå bli kjørt og pakket etter tur for å presse lufta ut av den forholdsvis lette snøen som har kommet slik at det kan etableres et fast underlag for fine skiløyper.
«Arilds spor for dagen» oppdateres hver dag på hjemmesiden, følg med her for å få de siste opplysninger om løypekjøringen.
Det er meldt litt snøvær natt til lørdag, men etterhvert vil dette gå over til snødryss. Temperaturen vil holde seg på nåværende nivå gjennom hele helga, noe som gir enkle smørefohold. Vanlig blå Swix (V30/VR30) er et godt utgangspunkt. Smelt under to lag, avkjøl skiene og legg på et topplag etter avkjøling av skiene. Pga all snøen vil løypene bli forholdsvis løse, legg derfor på godt med smørning for å få god kontakt med underlaget.
Det minnes ellers om løypekulturreglene, jfr. forrige melding.
Olaf
Mylla Løypeforening: Org.nr.: 989 834 770 Postadresse: Grottenveien 7, 1177 Oslo Kontonr.: 2220.12.89223