LØYPE- OG FØREMELDING 13.01.2012

Et firemannsteam stilte i Formoløypa forrige lørdag. Den ble pakket og trær over løypa ble ryddet bort av Øivind Holum, Odd Martinsen og Arild Bernstrøm – som sitter i løypemaskinen – og Jarle Sundelin som kom på ski baketter. (Foto: Lene Li Dragland)
«Se vedlagte melding fra Arild:
-5 på Mylla. Snødybde på Bislingen 70 cm. Isen på Myllavannet 30 cm. Noe overvann enkelte steder. Løypene står like fine etter siste prepp.. Unntak er Grøntjern og opp til Bislingflaka der preppes i kveld og da trolig ned Bislingveien til Mylla Dam. Ake, lekebakke og bålplass på Skjerpelykja er nå preppet og klar til bruk.Scooterløypene fra Mylla skal være ferdig i god tid før Skibussene kommer fra Oslo på lørdag. Scooterløype over Muttatjernet og til Grua er preppet. Vollaløypa scooterpreppes lørdag.
Det er et fantastisk flott skiføre om dagen! Mildværet midt i uka gjorde forholdsvis lite av seg i Myllaområdet, men har likevel medført en viss krystallisering av snøen som igjen gir svært god glid – og også noe slitasje på smørningen.
Skituren i går kveld ble gjennomført på to-tre tjukke lag med Blå Ekstra og så vidt jeg kan skjønne vil det også holde godt på lørdag. På søndag er det varslet litt temperaturstigning midt på dagen.Ta med VR 50/55.
Husk luer som kan kjøpes hos Jarle.
Husk grasrotandelen ved tipping.
Se link til webkamera på hjemmesiden til Mylla løypeforening.
Vennlig hilsen Olaf Godli