Løype- og føremelding 6.1.2023

Mye vær i vente også kommende uke

Godt nyttår!

Vi har kommet oss fem dager inn i det nye året. De tre første dagene var det klart og kaldt, de to siste dagene har vartet opp med et skikkelig snøvær - og mer skal det komme.

De store snøfallene byr på utfordringer for løypemannskapet, særlig fordi mye snø og vind fører til toppbrekk og overheng som må ryddes for å komme fram. Snøen i seg sjøl er handterbar for løypemaskinen, nå der det om å gjøre å kjøre mye slik at snøen setter seg.

Nedbøren skal som sagt fortsette gjennom helga og utover i neste uke. Det er imidlertid meldt om temperaturer godt over null grader, sjøl i området rundt Mylla fra lørdag kveld/natt til søndag. Det betyr et skikkelig væromslag, nedbøren vil komme som regn eller sludd fra søndag og utover i uka. Det betyr at det er fredag og lørdag som vil gi de beste forholdene for skigåing, slik i første omgang.

Alle løyper er nå kjørbare. Følg med på Arilds daglige meldinger via FB og hjemmesiden for status over løypekjøringen.

Enkelt smørningstips for de første to dagene: Smelt inn to lag med Swix V30 (vanlig blå Swix) og legg på et lag med blå Ekstra (Swix V40) etter at skiene er nedkjølte.
Smørningstipset for søndag er svært usikkert, her må se an nedbør og temperatur.

I siste melding før jul ble det varslet om at ny medlemslue var rett rundt hjørnet. Den nye lua har nå kommet. Se bilder på FB-siden til løypeforeningen.

Mylla løypeforening langrennslue

Sport1 subsidiert pris – vi selger til medlemmer for 100 kroner  (ord. pris 249 kroner)

Bestilles/betales via Vipps til Mylla løypeforening (vippsnr. 18868), merk med lue og navn/tlf. nr. Vi tar kontakt og avtaler utlevering.

Vi får etter hvert også pannebånd og luer i tykkere strikkekvalitet/uten sponsorlogo, viser til lueprøven på medlemsmøte i oktober. Vi informerer så snart de er levert.