Løype- og føremelding 3.3.2023

Vinterværet fortsetter

Forbigående mildvær i begynnelsen av uka og litt påfyll med snø på tirsdag og i dag gjør at de flotte vinterforholdene fortsetter. Det har ikke kommet mer nysnø enn at denne kan blandes godt med den litt eldre og mer omdannede snøen som ligger under. Fresen på løypemaskinen sørger for det.

Det betyr at når løypene kjøres på nytt i ettermiddag vil det gi faste og fine spor til i morgen.

Det ventes oppklarning fredag kveld og kaldere på lørdag morgen/formiddag før temperaturen igjen vil stige.  Det vil skye til på lørdag kveld. Natt til søndag vil det komme ytterligere litt snø, men ikke store mengder. På søndag vil det igjen klarne opp og temperaturen kan stige helt opp mot null. Det ligger med andre ord an til en ny, flott skihelg.

Utover i uka vil det bli litt kjøligere igjen og med flotte forhold for skigåing.

Følg med på Arilds daglige meldinger via FB og hjemmesiden for status over løypekjøringen. Ut fra det Arild har skrevet før i dag regner jeg med at det blir nykjørte løyper til kvelds fra Myllsdammen for dem som ønsker en rask tur med hodelykt.

Denne helga vil ikke by på samme utfordring med harde løyper og slitasje på smørningen som forrige helg. Det vil likevel være lurt å legge et godt grunnlag for turen med å smelte inn to gode lag med Swix V30. La skiene få avkjøle før det legges på ytterligere et lag med samme smørning. Kork det laget godt ut. Dersom turen ikke starter før på ettermiddagen kan en vurdere å bruke blå Ekstra som ytterste lag.

Denne smørningen kan også brukes på søndag, men følg med på temperaturen. Ta evt. med noe mjukere voks for å få godt feste.

Mylla løypeforening minner også denne uken om luesalget:

Mylla løypeforening langrennslue

Sport1 subsidiert pris – vi selger til medlemmer for 100 kroner  (ord. pris 249 kroner)

Bestilles/betales via Vipps til Mylla løypeforening (vippsnr. 18868), merk med lue og navn/tlf. nr. Vi tar kontakt og avtaler utlevering.

Vi får etter hvert også pannebånd og luer i tykkere strikkekvalitet/uten sponsorlogo, viser til lueprøven på medlemsmøte i oktober. Vi informerer så snart de er levert.