Løype- og føremelding 24.03.2023

Fortsatt vinter, men klare tegn på endringer

Typisk marsvær den siste uka med snø, sludd og regn  og temperaturer både over og under null.

Slik vil været også bli i morgen med både sludd og snø før temperaturen går ned i morgen ettermiddag/kveld. På søndag og utover i uka blir det kjøligere og det ligger an til at uka før påske vil by på et flott skiføre. Vi får bare håpe det fortsetter inn i påskeuka.

Morgendagens skiføre vil by på noen utfordringer tidlig på morgenen, men kjøligere vær og tørrere snø utover dagen vil gjøre smørningsvalget enklere. Det kan være at en kan ende opp på Blå-ekstra til slutt. Tidligere på dagen må det mjukere vokser til. Føreforholdene vil også variere etter hvor nykjørte løypene er. Det beste skiføret vil en få etter at snøfallet har gitt seg og nysnøen er blandet inn i den grovkornede snøen under. Med nykjørte løyper på søndag, et lag med universalklister under skiene og dekking med tørrvoks, blir det en fantastisk skidag på søndag - og slik vil det også bli utover i uka! Du verden hvor heldige vi egentlig er.

Følg med på Arilds daglige meldinger via FB og hjemmesiden for status over løypekjøringen.

Vi har tre påminnelser denne uka:

1. Muligheten for å kjøpe seg et hodeplagg som viser tilhørighet til Myllaområdet og løypeforeningen. Se bilder av lue og pannebånd på hjemmesiden til MLF.

Luer og pannebånd er i strikkemønster med Mylla løypeforenings logo, helt uten annen reklame. Grovstrikk med fleecefôr innvendig.

Vi selger til kostpris; 315 kr. pr. stk.

Luene leveres i to størrelser, liten (small/medium) og stor (large/xl). OBS - OBS; lageret med luer i stor størrelse er visstnok tømt.

Bestill/betal med Vipps til 18868. Husk å skrive antall, størrelse, navn og telefonnr. Levering avtales.

2. Årsmøtet som avholdes i morgen kl. 16.00. Møtet gjennomføres som et Teams-møte. Møtedokumenter kan du finne på hjemmesiden her. Der finner du også lenken for oppkobling til møtet.

3. Familiedagen/skidagen neste søndag, palmesøndag, i Skjerpelykkja. Vi tar opp igjen denne tradisjonen etter at det ikke har vært mulig med dette arrangementet siden 2019, grunnet korona eller mangel på snø. Mer informasjon kommer neste fredag.

140 cm snø i Formoløypa fredag 24. mars. Foto: Lene Li Dragland