Løype- og føremelding 19.04.2008

"En litt forsinket melding, det ble litt for travelt for meg i går….
Likevel, det er fortsatt svært fine forhold for skigåing. Siste snøen kom mandag/tirsdag, det er kjølig om natta med minus 2-4 grader og i tillegg et fantastisk vær om dagen. Det er med andre ord bare å reise opp til Mylla/Svea og få med seg vinterens siste skiturer.
Arild har sørget for nykjørte løyper i hovednettet, dvs. fra skihytta sørover mot Svea, langs Mylla syd, helt opp til Bislingen, rundt om Ballangrudhøgda, Stormyra, Johnsrud, Buttelvegen/Oppen tilbake til skihytta. Enkelte plasser kan det være åpne bekker, så pass på. Dette er for eksempel tilfellet i Buttelvegen vest for Oppen.
Skiforeningen har kjørt fra Sliperiet, om Grøntjern, ned til Gjerdingen/Kalvedalen. Løypene fra Trantjernet og sørover/vestover er også nykjørte.
I følge Arild er det fortsatt fint å gå på vannene.
Smøretipset er enkelt: Universalklister og rødt klister. Ved litt lengre turer er det sjølsagt lurt å legge på litt grunnklister eller evt. isklister som underlag for det andre klisteret.
Tlf.: 24 14 89 53 / 97 54 61 42"