Løype- og føremelding 17.04.2009

"Skisesongen er fortsatt ikke forbi! Jeg har mottatt følgende melding fra Arild løypebas:
Hei,
Jeg vil bare bekrefte at skisesongen ikke er over i Myllaområdet. Mylla Løypeforening har i dag preppet i traseen fra Mylla Dam til Trantjern, med avstikker inn Åsjøveien frem til der Formoløypa begynner.
Det er satt et spor på hver side av trasen.
Denne traseen vil også bli preppet neste uke.
Det er snø nok til å gå videre i løypene, men pga bekker og myrer blir det ikke kjørt med preppemaskin.
Med hilsen fra
Arild Bernstrøm
løypebas
Jeg kan legge til at Arild hadde noen ubehagelige opplevelser i slutten av påskeuka der løypetraseen enkelte plasser i terrengløypene (over myrstrekninger) plutselig ble forvandlet fra snødekt mark til gjørmebad!
Med kuldegrader til natten og litt universalklister under skiene og en tube med rødklister i baklomma bør det ligge an til en skitur på lørdag morgen!
(og på søndag for den del!)
Arild har for øvrig bedt meg om å overbringe en takk til Jørgen på 7 år som fant igjen kameraet som Arild mistet ut av løypemaskinen en tid før påske!!
En annen opplysning: Mylla løypeforening avholder årsmøte lørdag 12. september på hytta til Svea skilag. Som vanlig vil det bli gjennomført en dugnad i løypene samme dag. Dette vil vi sjølsagt komme tilbake til i god, men merk dere datoen allerede nå!
Jeg regner det for ganske sikkert at dette blir den siste meldingen fra min side denne sesongen. Jeg takker for i år og takker spesielt for alle hyggelige tilbakemeldinger i løpet av vinteren!
Tlf.: 24 14 89 53 / 97 54 61 42"