Løype- og føremelding 17.02.2023

Gjennomgående mildt vintervær

Siste uke har vært forholdsvis mild, noen få kuldegrader om natta og litt over null om dagen. Det vekslende været har gitt noe omdannet snø og svært godt skiføre, særlig de siste to-tre dagene. I går gikk jeg f. eks. en lang tur og smurte med Rode fiolett klister og dekning med to lag blå ekstra. Supre ski - godt feste og god glid.

I dag er det et annet vær; mildt og sludd/snø. Akkurat nå kommer det ei god byge og alt i alt har det kommet mellom fem og ti cm snø på Mylla. Dette været skal gi seg ganske snart, det vil klarne opp og bli litt kaldere. Det ligger an til en veldig fin skihelg. Utover i uka vil det komme noe mer snø mens været ellers vil holde seg forholdsvis mildt.

Følg med på Arilds daglige meldinger via FB og hjemmesiden for status over løypekjøringen.

Snøen som kommer i dag gir forandring i føret sammenlignet med den omdannede snøen vi har hatt de siste dagene. I helga vil det være ulike varianter av tørrvoks som gir de beste skiene. Blå ekstra vil være et greit utgangspunkt på morgenen, utfordringen er å treffe de få timene midt på dagen der temperaturen vil gå opp til null eller kanskje over null. Litt avhengig av når og hvor en går og hvordan sola får tak, må det suppleres med null-Rode eller Swix 50/55. Utfordringen er trolig størst i morgen da det ser ut for at det jevnt over vil bli kaldere på søndag.

Turrennet Mylla rundt avvikles i morgen med start fra klubbhytta til Svea skilag kl. 11.00. Store deler av løpet går i løyper som Mylla løypeforening har ansvaret for å kjøre. Det betyr at det fra kl. 11.00 og en stund utover vil komme puljer med løpere som holder en god del større fart enn den jevne skiløper. Vi ber om at folk følger med og slipper løperne fram. For alle som har lyst til å teste seg; møt opp og meld deg på!

Som tidligere varslet vil MLF også selge en annen lue enn den lette skilua som det har blitt reklamert for etter nyttår. Se bilder av denne lua og pannebånd på hjemmesiden til MLF.

Luer og pannebånd er i strikkemønster med Mylla løypeforenings logo, helt uten annen reklame. Grovstrikk med fleecefôr innvendig.

Vi selger til kostpris; 315 kr. pr. stk.

Luene og pannebåndene leveres i to størrelser, liten (small/medium) og stor (large/xl)

Bestill/betal med Vipps til 18868. Husk å skrive antall, størrelse, navn og telefonnr. Levering avtales.

Limited edition: kast deg over muligheten til å få ny fin MLF-lue.

eller nytt pannebånd.

Grønntjernløypa og opp til Bislingen er et smart alternativ midt på dagen i morgen. Skirennet Mylla rundt starter på Svea kl. 11, det går etterhvert i våre løyper. Løypene er preppet nå i kveld.