Løype-og føremelding 16. april 2022

Skisesongen på hell

Til tross for noe påfyll av snø den siste uka og også fortsatt kuldegrader om natten, går denne skisesongen mot slutten. Det skjer noe tidligere enn i de foregående årene og skyldes sjølsagt at vinteren har vært nedbørsfattig. Vi har rett og slett ikke det samme snølaget å tære på utover våren.

Det er fortsatt mulig å gå på ski og Arild kjører fortsatt løyper ut fra Myllsdammen, men snøtiningen gjør at løypenettet begrenses mer og mer. Barflekkene i løypene blir større og større på de mest utsatte stedene. De mest ivrige skiløperne holder fortsatt på og det var bra med bilder på parkeringsplassen i går. Slik vil det trolig være gjennom siste del av påsken også. Dersom det ikke kommer et solid påfyll av snø de nærmeste dagene, og det er ikke meldt om nedbør, er det grunn for å tru at løypekjøringen vil stoppe opp etter at påskehelga er over. For sikkerhetsskyld; følg med på Arilds spor for dagen for å se hvordan han vurderer dette.

Dette blir siste melding denne vinteren. Takk for i år og god vår/sommer!

MLF minner om dugnader i løypene til høsten; henholdsvis 24. september og 22. oktober. Medlemsmøtet i oktober gjennomføres på samme dag. Dere vil bli varslet i god tid før disse dagene.