Løype- og føremelding 09.04.2010

"Det er fortsatt skiføre, sjøl om vinteren er på hell også i de mer høgereliggende områder. Personlig har jeg ikke hatt ski på beina siden påskeaften, men jeg vil anta at det fortsatt er gode muligheter for en skitur denne helga.
Arild oversendte følgende melding onsdag kveld, litt over midnatt:
2010-04-08, 00:23 Nordmarka nord (arildb) Svea/Mylla. Det er noen minusgrader om natten og plussgrader om dagen. Har nå preppet treningsrunden over Stormyra og lysløypa med stadion. Det er satt et klassisk spor og skøytetrase ved siden av. Prepper Ballangrudhøgda fredag kveld.
Arild bekrefter at løypa over Ballangrudhøgda blir kjørt seinere i dag. Dersom det er nok snø i vegen langs Mylla vil han kjøre mot Myllsdammen og ta med Formoløypa opp til Bislingen. Grøntjernsløypa vil ikke bli kjørt fordi det innebærer passeringer av et par svært blaute myrstrekninger der det er stor sjanse for å kjøre ned maskinen. Arild rapporterer om to tilfeller lenger sør i marka der løypemaskiner har kjørt seg ned. Petter Biong i Skiforeningen har avsluttet kjøringen for i år.
Scooterkjøringen er også avsluttet for i år fordi det er svært lite snø på vannene.
Smørningstips: Universalklister med rødt klister som topplag for feste.
Værmeldingen for kommende uke gir varsel om at denne helga trolig blir den siste helga denne vinteren med brukbare forhold, forutsatt at varselet slår til.
Det kan være at denne meldingen blir sesongens siste. Om så skulle være vil jeg takke for meg i år og ønske velkommen tilbake til høsten!
Det vil kanskje komme en og annen melding utover sommeren dersom styret ser behov for å informere medlemmene om spesielle saker.
Allerede nå vil jeg varsle om dugnad og årsmøte til høsten. Styret har bestemt å legge den ”store” dugnadsdagen samt årsmøtet til lørdag 2. oktober. Jeg ber alle om å merke av denne dagen.
Vi vil sjølsagt komme tilbake med mer informasjon om disse aktivitetene i god tid.
24 14 89 53/975 46 142"