FORMOLØYPA-ÅSSJØVIKA

1935-LØYPA: Rødmerket løypa fra Formoløypa innerst i Åssjøveien går i et far over myrene til nederst i Åssjøveien/Åssjøvika. Løypa sto på kartet allerede i 1935.   Gamle malingmerker og noen utfordringer i traseen ble fotografert 10.11.2013Lørdag 30. november 2013 hadde vi en ekstradugnad og åpnet 1935-løypa så en snøscooter kan komme gjennom traseen. Dette vil være en flott reserveløype i de tilfeller Åssjøveien og veien  Mylla syd brøytes ved skogsdrift. Det ser nå ut som dette ikke vil skje denne vinteren, men det er bare snakk om en utsettelse, det skal hugges de nærmeste par årene. Men vi satser likevel på at vi får en scooterløype i den gamle løypa denne vinteren – om bare snøen kommer.

Løypa har senere fått navnet Fuglemyrløypa.

[caption id="attachment_7436" align="alignnone" width="480"] Løypebas Arild Bernstrøm har en fornøyd passasjer Lene Li Dragland på ATV-en etter endt dugnad. Foto: Tore H. Rasmussen[/caption]

[caption id="attachment_7437" align="alignnone" width="360"] Frederik Zimer ogØivind Holum åpner trassen der noen trær hadde vokst opp midt i den gamle skiløypa.[/caption]

[caption id="attachment_7438" align="alignnone" width="480"] Arild Bernstrøm, Øivind Holum og Frederik Zimmer utvidet en av kloppene i myra. Foto: Lene Li Dragland[/caption]

[caption id="attachment_7439" align="alignnone" width="480"] Frederik Zimmer og Øivind Holum i 1935-løypa. Foto: Lene Li Dragland[/caption]