Arilds spor for dagen 8. mars 2024

Temperatur: -10 grader.
Vær: Knall blå himmel.
Snødybde: 90-138 cm.
En kald og fin morgen, minus 10 det samme som i går morges. Slikt blir det skare som holder av. Onsdag ble det observert at også rådyrene gikk på skaren ved Mutta.

Vann kan by på problemer noen steder, Grønntjernet har gått over sine bredder. Vannet ligger oppå snøen iog har gått over traseen vår. Vil tro at det er smeltevann. Det er lettere å gå rundt der med ski på bena enn det er for løypemaskinen. Det er varslet kaldere vær fremover så venter litt med neste prepp i håp om at det fryser til. Helt greie løyper der nå.

Frisker i dag opp igjen løypa fra Myllsdammen-Trantjern-Høgnes-Elgkollen-Ballangrudsæterhøgda-Volla-Stormyra-Lindstad-Kalerasten. Ake, lek og bålplassen på Skjerpelykkja preppes-Svea-Brattlia-Bjønnputten-Kanalløypa-Myllsdammen. Scooterløypene på vannene blir kjørt opp i dag, det samme med Fuglemyrløypa. Nikkersløypa kjøres over Ølja-Tverrsjøen til Tverrsjøstallen, denne løypa kan være utsatt for vann i trassen nede ved myra, men enn så lenge er det tørt og fint i denne populære scooterløypa.

Da er det bare å nyte en solfylt dag i det flotte turområdet.

Foto Arild
Disse to løypemaskinene er like gamle. Vi møttes tilfeldig sammen med andre løypekjørere, Vi spiste matpakke på kjøkkenet og en fagprat ble det tid til.

Foto Terje Johansen Ermesjø
Bislingflaka.Treningsrunden gjør at det blir litt løyper på kryss og tvers her.

Foto Vilde Haarsaker
Myllavannet er populært å gå på i strålende sol

Foto Arild
Grønntjernet flyter over løypetraseen..
Det er ikke første gangen.

Foto Lene Li Dragland
Trantjern, i bekken her kan en se ørreten