Arilds spor for dagen 12. mars 2024

Mylla - 12. mars 2024 kl. 07:51
Temperatur: -10 grader.
Vær: Delvis skyet, soloppgang nå.
Snødybde: 90-135 cm.
En kald tirsdag morgen minus 10 på Svea. Helgens prepp ble gjort på fredag i sol og pent vær, men solen varmet ikke så mye at den hadde noe innvirkning på løypene og når det ble en kald værtype sto de fint gjennom hele helgen. Det kom 118 personer med skibussene til Skiforeningen fra Oslo til Mylla på lørdag. Stor utfart på morgenen da mange hadde funnet veien til Mylla på andre måter også. Scooterløypene på vannene ble også kjørt, det samme med Fuglemyrløypa og nikkersløypa over Ølja til Tverrsjøstallen.
Stor trafikk utfra Mylla i går mandag, Preppet derfor på nytt Myllsdammen-Trantjern-Høgnes-Elgkollen-Åsjøveien-Syljusæterlia til Grønntjernveien-Formoløypa-Bislingen-Trimløypa-Barnebakken-Myllsdammen-Kanalløypa--Bjønnputten-Svea.... Prepper videre idag fra Svea-Grua-Skoleløypa på Muttajordet-Svea-Sørlibakken-Stormyra-Lindstad-Kalrasten, ake-, lek- og bålplassen på Skjerpelykkja-Volla-Brattvolltoppen-Ballangrudsæterhøgda-Trantjern- Myllsdammen.

Minner om at det er 12 dager igjen til palmesøndag og at alle som har lyst er velkommen til familiedagen på Skjerpelykkja. Dette er årlig moro for store og små. Legger ut mer om det senere.

Mye snø så vil tro det er mulig å få til denne dagen i år.

Foto Lene Li Dragland
Nikkersløypa en populær scooter løype over Ølje og til Tverrsjøstallen.

Foto Stian
Stian og Roy lagde fine scooterløyper i helgen.

Foto Arild
Roy i farta med slodd og matte.

Foto Arild
På Trantjern dukket solen opp i går.