Arilds spor for dagen

FØREMELDING FOR NORDMARKA NORD

Mylla - 19. desember 2020 kl. 07:42

Meldt inn av Mylla løypeforening

Temperatur: 3 til 1 grader.
Vær: Lett skyet.
Snødybde: 45-60 cm.

Prepperunden i går startet i nydelig vær og noen minus grader, men i de 8 timer turen tok gikk det over til å komme mye regn.

Tilbake til garasjen var det mange biler på p.plass. De som gikk på ski i regnværet kunne fortelle at det brydde de seg ikke om, de kom fra steder det ikke er snø og syntes dette var en annen verden. Løypene var jo fine så noe regn pytt pytt. Skifolk må være en egen rase.

Men startet prepp i går fra p.plass på Bislingen-Trimrunden og de vanlige løypene. Nok snø og at det var fylt snø i vannhull i terrenget gjorde at jeg kjørte Vestend-Høgnes-Ballangrud-Vollaløypa- Brattvolltoppen-Stormyra-Lindstadutsikten-Sørlibakken-Svea-Bjønnputtbakken til myra-snudde der retur Myllsdammen. Mistet helt oversikten over antall trær som måtte fjernes fra traseen for at jeg skulle komme fram.

Over Ballangrud blir det ikke kjørt med maskin før det kommer kulde og mer snø. Snø som er fylt i vannhull renner vekk, går du på ski der vær forsiktig.. Det er varslet varmegrader i flere dager. For å ta vare på snøen bør det ikke preppes i plussgrader.

Foto Arild

Foto Arild. 18 des fkl 08.00 før soloppgangen øverst i barnebakken, gamle slalombakken på Bislingen

Foto Arild. 18 des. Der har dukket opp et lite bygg til

Foto Arild. Mistet tellingen på alle nedfall trærne som måtte fjernes fra løypa mellom Svea-Ballangrud-Trantjern.