Arilds spor for dagen 10. april 2022

Temperatur: -1 grader.
Vær: Lett skyet.
Snødybde: 0-25 cm.

Mylla Løypeforening ønsker alle en God Påske.

Det har vært stor trafikk utfra Mylla og etter gårsdagen vind og snøbyger, er det nå tidlig søndag morgen maskinpreppet på nytt. I mye vind detter det alltid ned endel bøss fra trærne, det er borte nå.

Det er preppet denne runden:
Myllsdammen-Åsjøkrysset-Trantjern-Åsjøveien-rundløypa i nedre del av Formoløypa og Formoløypa opp til øverste Skillemyra ved krysset til Syljusæterlia, snudde der, retur Åsjøveien og Myllslivegen til Myllsdammen.

Fortsatt fine forhold for det meste med unntak av noen bare flekker som det pleier å bli på denne tiden.
Det er noen issvuller i løypa.
Første skiløper var ute kl 07 på morgenen.
Minner om at det er båndtvang.

I dag er det Palmesøndag og dagen hvor Mylla Løypeforening pleier å arrangere familiedag med aking, grilling, scooterturer, snørekjøring etter scooter lek og moro på Skjerpelykkja.
Men det er avlyst da det er bart i bakken.

For de som er medlem av Mylla Løypeforening er det sendt ut melding om at familiedagen er avlyst for ca en uke siden.

Tverrsjøstallen og Bua på Trantjern Gård er åpen idag.

Vi ønsker alle God Påske.

Nordavinden blås Myllavannet flekkvis fritt for snø Foto: Lene Li Dragland